Podkładki antypoślizgowe do ciężarówki
Zwiększ tarcie między paletą a podłogą ciężarówki za pomocą maty antypoślizgowej
Protiskluzové podložky zvyšují třecí sílu mezi podlahou kamionu a paletou
Sopack s.r.o. oferuje maty antypoślizgowe. Maty i podkładki antypoślizgowe zapobiegają uderzeniom, zwiększając tarcie (siłę tarcia) między paletą a podłogą ciężarówki, zapobiegając w ten sposób niebezpiecznym uszkodzeniom mienia i obrażeniom ciała. Sopack s.r.o. oferuje wysokiej jakości klocki renomowanych światowych producentów o współczynniku tarcia 0,8. Nasze maty z granulatu gumowego wiązanego PU mogą być stosowane nie tylko w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego, ale również na przyczepach oraz mogą być stosowane w mniejszych samochodach dostawczych o masie 7,5 t.

Doporučení jak vybrat protiskluzovou podložku
Sopack s.r.o. skupia się na fiksacji i ochronie towarów/pracowników. Jedną z opcji zapobiegania uszkodzeniom towaru podczas transportu są maty antypoślizgowe. Wybierając matę antypoślizgową należy zwrócić uwagę na współczynnik tarcia (Sopack oferuje podkładki o współczynniku tarcia 0,8), renomowaną markę i oczywiście długość maty. (Zgodnie z odpowiednią siłą tarcia z wystarczającym współczynnikiem bezpieczeństwa). Siłę tarcia można obliczyć zgodnie z równaniem Ft = f x Fn, gdzie f jest współczynnikiem tarcia, a Fn jest siłą normalną (nacisk).
Ing. Karel Sodomka

Ing. Karel Sodomka
Jak „w prosty sposób” oszacować siłę tarcia statycznego ładunku?


Statyczny współczynnik tarcia μ
Suche drewno - Drewno - 0,3-0,4
Mokre drewno - Drewno - 0,2
Drewno - Podkładka - 0,6-0,8
Zdroj: E-konstrukter
Przy obliczaniu siły tarcia Ff = μ N należy wziąć pod uwagę, że poruszamy się w wymiarze statycznym, natomiast transport rzeczywisty ma wymiar dynamiczny. Dlatego konieczna jest praca z odpowiednim współczynnikiem bezpieczeństwa. (w którym należy uwzględnić niedoskonały kontakt podłogi z paletą, różnicę między statycznym i dynamicznym współczynnikiem tarcia, zwilżanie, smarowanie podłogi i inne)