Bezpieczeństwo i ochrona ładunku
w kontenerze/ciężarówce
|Wkładka termiczna | Worki Sztauerskie | Pochłaniacze wilgoci | Slip Sheets
|Palety plastikowe |Systemy mocujące |Maty antypoślizgow |Slip Sheet
Sopack oferuje fiksację i ochronę w kontenerze lub ciężarówce
Sopack s.r.o. oferuje pełną gamę produktów do mocowania i zabezpieczania kontenera. Oferujemy worki do utrwalania powietrza, podkładki termoregulacyjne, uprzęże, pasy, podkładki antypoślizgowe, osuszacze, podkładki antypoślizgowe, podkładki do pojemników, podkładki antypoślizgowe i wiele innych.
- Worki sztauerskie/Poduszki powietrzne do wypełniania szczelin do 45 cm
- 3D Worki sztauerskie/poduszki powietrzne 3D do wypełniania szczelin do 80 cm
- Wkładki termiczne do kontroli temperatury w pojemniku
- Osuszacze dla optymalnej wilgotności
- Arkusze transportowe Slip Sheet do transportu bez palet
- Palety plastikowe alternatywa dla palet drewnianych bez konieczności posiadania certyfikatu
- Mocowanie i taśmy do mocowania towarów
- Maty antypoślizgowe zwiększające tarcie między paletą a podłogą
Mocowanie i odpowiedni załadunek palet w kontenerze
Zespół Sopack jest gotowy do pomocy przy odpowiednim załadowaniu kontenera, aby kontener wysyłkowy był jak najbardziej zajęty. Alternatywnie istnieje możliwość skorzystania z oprogramowania, które pomoże zdefiniować prawidłowy załadunek palet do kontenera.
20 stopý kontejner
40 stopý kontejner
Obliczanie sił kontenerowych w transporcie intermodalnym
Zespół Sopack jest gotowy do pomocy w zaprojektowaniu i obliczeniu sił w kontenerze, przy mocowaniu towaru w kontenerze konieczne jest ustalenie drogi kontenera i obliczenie sił do jakich ma być kontener naprawiony. Według statystyk organów kontrolnych, dziś 25% kontenerów wywożonych z UE jest niewystarczająco zabezpieczonych, a do 60% kontenerów morskich jest importowanych do UE. Obliczenia sił w kontenerze określają normy poszczególnych państw, czyli Kodeks CTU (Cargo Transport Unit), Kodeks AAR (Association of American Railroads) UIC, ČD Cargo. Zawsze konieczne jest skupienie się na ścieżce pojemnika
Obliczanie sił kontenerowych w transporcie kolejowym
Do prawidłowego zamocowania towaru w kontenerze kolejowym niezbędna jest wiedza jakie siły działają na kontener iw jakich kierunkach należy zabezpieczyć/umocować kontener. W transporcie kolejowym Kodeks CTU określa rozkład sił 0,5G do przodu, 0,5G do tyłu, 0,5G na boki, 0G w górę, jednak wyższe wymagania mają UIC i ČD CARGO, czyli 1,0G do przodu, 1,0G do tyłu, na bok 0,5G , w górę o 0,3 G
Obliczanie sił kontenerowych w transporcie morskim
Do prawidłowego zamocowania towaru w kontenerze morskim niezbędna jest wiedza jakie siły działają na kontener iw jakich kierunkach należy zabezpieczyć/umocować kontener. W transporcie morskim Kodeks CTU określa rozkład sił 0,4G do przodu, 0,4G do tyłu, 0,8G w bok, 0,2G w górę
Obliczanie sił w kontenerze w transporcie towarowym
Do prawidłowego zamocowania towaru w kontenerze morskim na drodze niezbędna jest wiedza jakie siły działają na kontener i w jakich kierunkach należy zabezpieczyć/umocować kontener. W transporcie kolejowym kod CTU określa rozkład sił 0,5G do przodu, 0,5G do tyłu, 0,5G w bok i 0G w górę.
1. Pierwotne mocowanie towarów za pomocą poduszek powietrznych
Sopack s.r.o. oferuje fiksacyjne poduszki powietrzne do napełniania. Dzięki szerokiemu zaworowi FAST FLOW napełnianie przebiega szybko i sprawnie. Plastikowa poduszka powietrzna 90x210 mm, jesteśmy w stanie napełnić powietrzem w ciągu 35 sekund przy użyciu standardowego kompresora. Worki do utrwalania powietrza posiadają zawór FAST FLOW, do którego dostarczymy Państwu metalowy pistolet do napełniania, który można od razu zamontować na zwykłym kompresorze za pomocą szybkozłączek. Poduszki powietrzne oferują świetny stosunek ceny do wydajności. Dzięki standardowym poduszkom powietrznym możesz łatwo i szybko wypełnić luki do 40 cm.
Wybór poduszki powietrznej
Aby dokonać właściwego wyboru, należy wziąć pod uwagę szerokość szczeliny, wagę palety, kierunek mocowania i miejsce przeznaczenia.
2. Pierwotne i wtórne mocowanie towarów za pomocą szelek
Sopack s.r.o. oferuje systemy cumownicze, miejsca do cumowania, jednorazowe pasy cumownicze i arkusze bezpieczeństwa do bezpiecznego transportu Twoich produktów. Dzięki szerokiemu portfolio i stanom magazynowym możemy szybko reagować na Twoje wymagania. Jesteśmy gotowi pomóc w zaleceniu odpowiedniego miejsca do cumowania lub pomóc w opracowaniu systemu kotwiczenia.
Wybór krawatów
Konieczne jest obliczenie tonażu jednostki ładunkowej / palety tak, aby odpowiadał specyfikacji danego miejsca cumowania. Jednocześnie należy wziąć pod uwagę rozciąganie uprzęży, aby poszczególne klocki nie były zbyt długie. Wydłużenie krawatów jest standardowe 3-5%
Rozwiązanie Mocowanie za pomocą kotwicy i 2 do 4 szelek przesuwnych
Rozwiązanie Mocowanie za pomocą systemu X
3. Wtórne mocowanie towarów za pomocą podkładek antypoślizgowych
Sopack s.r.o. oferuje maty antypoślizgowe. Maty i podkładki antypoślizgowe zapobiegają uderzeniom, zwiększając tarcie między paletą a podłogą kontenera, zapobiegając w ten sposób niebezpiecznym uszkodzeniom mienia i obrażeniom ciała. Nasze maty z granulatu gumowego wiązanego PU mogą być stosowane nie tylko w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego, ale również na przyczepach oraz mogą być stosowane w mniejszych samochodach dostawczych o masie 7,5 t
Wybór maty antypoślizgowej
Wybierając matę antypoślizgową należy zwrócić uwagę na współczynnik tarcia (Sopack oferuje podkładki o współczynniku tarcia 0,8), renomowaną markę i oczywiście długość maty. (według siły tarcia)
Jak „w prosty sposób” oszacować siłę tarcia statycznego ładunku?
Statyczny współczynnik tarcia μ
Suche drewno - Drewno - 0,3-0,4
Mokre Drewno - Drewno - 0,2
Drewno - Podkładka - 0,6-0,8
Zdroj: E-konstrukter
Przy obliczaniu siły tarcia Ff = μ N należy wziąć pod uwagę, że poruszamy się w wymiarze statycznym, natomiast transport rzeczywisty ma wymiar dynamiczny. Dlatego konieczna jest praca z odpowiednim współczynnikiem bezpieczeństwa. (co musi obejmować niedoskonały kontakt podłogi z paletą, różnicę między statycznym i dynamicznym współczynnikiem tarcia, zwilżanie, smarowanie podłogi i inne)
4. Zabezpieczenie pojemnika przed wilgocią, ścieraniem, deszczem pojemnika
Sopack s.r.o. oferuje desykanty do pojemników., wkładki do pojemników. Produkty chroniące przed wilgocią, ścieraniem i deszczem kontenerowym. Osuszacze pochłaniają wilgoć, która powstaje w pojemniku, nawet przy zmieniających się temperaturach, wilgotności na morzu. Osuszacze pochłaniają do 300% swojej wagi. Wkładki do pojemnika zabezpieczają pojemnik przed przedostawaniem się wilgoci, infiltracją wody/opadu z pojemnika, podsiąkaniem zapachów, ewentualnym zanieczyszczeniem.
Ilość osuszaczy w pojemniku (wg producenta)
Sopack s.r.o. oferuje desykanty w pojemniku o wyższej wydajności do 300%. Należy podkreślić, że wybierając odpowiedni środek osuszający, klient musi wziąć pod uwagę kilka atrybutów, takich jak:
- Ostateczny cel,
- Trasa kontenerowa, zgodnie z podobnymi paszportami i porami roku.
- Rodzaj towaru w kontenerze
- Stan kontenera, kontrola izolacji drzwi i inne
Przy kalkulacji ceny osuszaczy pojemników należy obliczyć ogólną wydajność osuszaczy, zgodnie ze specyfikacjami producenta. W celu porównania podobnych właściwości osuszających.
5. Pasywna termoregulacja kontenera lub jednostki paletowej
Sopack s.r.o. oferuje wkładki termoregulacyjne do pojemników lub opakowania termoregulacyjne do jednostek paletowych. Sopack oferuje pasywną ochronę i termoregulację pojemników lub palet. Podstawowym zadaniem wkładek termoregulacyjnych jest wychwytywanie szczytów temperatury, wahań podczas transportu kontenerów. Po drugie, podkładki termoregulacyjne chronią towar przed wilgocią, zapachem deszczu z pojemnika. Opakowania termoregulacyjne na palecie izolują towar od środowiska zewnętrznego w przypadku krótszych transportów, ale także w przypadku transportów kontenerowych.
Wydajność opakowań termoregulacyjnych w porównaniu ze zwykłymi materiałami
Opór cieplny R poszczególnych materiałów
Osłona termiczna - R=1,4 m2K / W
Cegła pełna 60 cm R = 0,78 m2K/W
Elewacja ze styropianu EPS70 - gr. 60 mm - R = 1,54 m2KW
Gazobeton szerokość 15 cm - R=1,36 m2K/W
Úkolem termoregulačních obalů je snížit špičky teplotních extrému, či izolovat zboží na krátké převozy do 24 hodin dle požadovaných teplot. Termoregulační obaly, či temoregulační vložky často mohou nahradit cenově nákladný reefer kontejner. Což může být pro danou firmu veliká cenová úspora. Pro představu je možné si uvědomit, že díky naším termoregulačním obalům chráníte zboží, jako kdybyste ho obalili fasádním polystyrenem tl. 60 cm, či obestavěli porobetonem tlouštky 15 cm.
5. Transport cieczy w kontenerze za pomocą Flexi Tanks
Sopack s.r.o. oferuje unikalne i ekonomiczne rozwiązanie do transportu płynów w kontenerze. Jesteśmy w stanie pomóc Państwu w transporcie do 24 000 litrów płynów w 20-stopowym kontenerze. Doradzimy Ci, który Flexi Tank wybrać i wykonamy dla Ciebie głównie instalacje Flexi Tank lub przeszkolimy Cię, abyś miał pewność, że instalujesz Flexi Tank prawidłowo. Flexi Tank to wielowarstwowy „worek” w kształcie kwadratu, który ma 3-calowy zawór do napełniania. Składa się z warstwy ochronnej PPW z podwójnych warstw LDPE i podwójnej warstwy PE z certyfikatem Food Grade.
6. Sprawny transport materiałów sypkich za pomocą wkładów kontenerowych
Sopack s.r.o. oferuje wkłady do kontenerów do przewozu materiałów sypkich, takich jak cukier, słód, materiały techniczne, kukurydza, ryż. Wykładziny kontenerowe zamieniają kontener w wydajne miejsce do przechowywania materiałów sypkich. Sopack s.r.o. Doradzą i zalecą odpowiedni załadunek, odpowiednią wkładkę do kontenera. Nauczą Cię, jak prawidłowo wypełnić i włożyć wkładkę.